«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

جواد عزتی ۴۲ ساله شد | نگاهی به کارنامه متنوع آقای بازیگر

  • کد خبر: ۲۰۵۱۱۱
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
جواد عزتی ۴۲ ساله شد | نگاهی به کارنامه متنوع آقای بازیگر
درباره جواد عزتی، بازیگر موفق و محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون که امروز ۴۲ ساله می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز جواد عزتی پس از آنکه اولین بار همراه با برادرانش برای تماشای فیلم «گلنار» به سالن سینما رفت، شش بار دیگر آن‌ها را مجبور کرد او را به سینما ببرند و بعدتر با تماشای فیلم «گربه آوازه خوان» بیش ازپیش شیفته جادوی سینما شد. به نوعی این هنر مرحوم کامبوزیا پرتوی در دهه ۶۰ بود که زمینه ساز تمایل یک استعداد بازیگری به هنر سینما شد. علاقه جواد عزتی به سینما، رفته رفته با تماشای فیلم‌های ویدئویی به سینمای کمدی کلاسیک گرایش یافت و دراین زمینه از چهره‌هایی مثل چارلی چاپلین، باستر کیتون و جری لوئیس الگو گرفت.

عزتی در همان سنین نوجوانی پس از آنکه قریحه هنری اش را با فعالیت در گروه‌های سرود و تئاتر مدرسه بروز داد و در جمع هم کلاسی ها، پسرک طناز و آکتور پرجنب وجوش جمع به حساب می‌آمد، تصمیم گرفت با چند نفر از دیگر دوستان پانزده ساله اش، یک گروه تئاتر خیابانی تشکیل دهد. رشد آن‌ها در این گروه و اقبال مخاطبان به هنر آن‌ها باعث شد رفته رفته از ادامه تحصیل در مدرسه منصرف شوند و در رشته تئاتر هنرستان سوره ثبت نام کنند.

مسیر هنر و نمایش، آن اندازه برای جواد عزتی روشن و دل پذیر می‌آمد که دانشگاه را نیز در همین رشته ادامه داد و از فرصت صحنه‌های تئاتر دانشجویی به عنوان زمینه‌ای مناسب برای بروز استعداد بازیگری اش استفاده کرد. استعدادی که یک شب در حالی به چشم سعید آقاخانی آمد که دخترش را برای تماشای یک تئاتر کودک به نمایش جواد عزتی برده بود و یک سال بعد، او را برای بازی در سریال «قصه‌های شبانه» معرفی کرد تا به این ترتیب برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ جواد عزتی نیز حضور در یک مجموعه تلویزیونی را تجربه کند.

بعد از چند حضور کوتاه دیگر در آثار تلویزیونی، پس از بازی در سریال «بی مقدمه» به کارگردانی حسین کیایی، این بار استعداد نهفته در جواد عزتی به نظر مهران مدیری آمد و با حضور در «گنج مظفر» برای اولین بار در یک مجموعه نمایش خانگی حاضر شد و در همان سال نیز به سریال «قرارگاه مسکونی» پیوست و برای سیدجواد رضویان بازی کرد. همکاری جواد عزتی با مهران مدیری بعدتر با سریال «مرد هزارچهره» و «قهوه تلخ» ادامه پیدا کرد، به طوری که با خلق شخصیت «بابا اتی»، پیرمرد طناز قاجاری، به شخصیتی محبوب و دوست داشتنی در میان شخصیت‌های کمدی تبدیل شد.

سال‌های ابتدایی دهه ۹۰، فصلی تازه از مسیر رشد و درخشش جواد عزتی در عالم بازیگری بود، زیرا پس از یک دهه حضور مستمر و بی حاشیه در تئاتر و تلویزیون و سینما، پس از آثار موفقی، چون «طلا و مس»، «آفریقا» و «کلاشینکف»، در قامت یک روحانی جوان، آرام و دوست داشتنی، در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» مورد تحسین منتقدان و تشویق مخاطبان قرار گرفت.

حضور او در سریال «دردسر‌های عظیم» با شخصیت «لطیف» از او یک چهره ماندگار تلویزیونی ساخت که در پانزدهمین جشن حافظ برای بهترین بازیگر مرد تلویزیونی، نامزد دریافت جایزه شد. در ادامه یعنی میانه‌های دهه ۹۰، نام او در فهرست عوامل هر فیلم سینمایی، به پشتوانه قابل قبولی تبدیل شده بود که فروش و موفقیت فیلم را در گیشه‌ها تضمین می‌کرد. به طوری که در طول سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ با آثاری، چون «اکسیدان»، «ماجرای نیمروز»، «آینه بغل»، «هزارپا»، «تنگه ابوقریب» و «لاتاری» به یکی از پرکارترین و موفق‌ترین بازیگران حوزه کمدی و درام تبدیل شد.

همکاری‌های موفقیت آمیز او با محمدحسین مهدویان در دهه ۹۰، به تجربه بی نظیر سریال «زخم کاری» منجر شد که با شخصیت مالک مالکی، رکورددار پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۰ شد و هم اکنون با حضور در فصل سوم این مجموعه، هوادارانش را در انتظار تماشای تکرار یک شگفتی دوباره گذاشته است تا سیر صعودی پیشرفتش را در حاشیه امن و سکوت و نجابت به پیش ببرد و فارغ از هیاهو‌های رسانه‌ای و شلوغ کاری‌های مجازی، راهش را به شکل حرفه‌ای ادامه دهد.

حالا او در آستانه چهل ودوسالگی به خوبی اثبات کرده نه تنها در حوزه آثار کمدی، یک بازیگر تمام عیار است، بلکه در ایفای نقش‌های دراماتیک جوری ظاهر می‌شود که گویی هرگز کمدی را در کارنامه اش لمس نکرده است. عزتی در پرداختن به نقش‌های گوناگون چنان باورپذیر و کنترل شده عمل می‌کند که انتظار می‌رود پس از آن فقط در همان شخصیت تکرار شود، اما هر بار با ایفای نقشی متفاوت، مخاطب خاص و عام سینما و تلویزیون را غافل گیر می‌کند.

جواد عزتی و همکاری‌های موفق او با محمدحسین مهدویان

ماجرای نیمروز

این فیلم محصول سال ۱۳۹۵  است و ۲۵اسفند همان سال در سینماهای ایران اکران شد. این فیلم به ترور‌های سازمان منافقین در سال۱۳۶۰ و اتفاقات پس از عزل ابوالحسن بنی صدر می‌پردازد. جواد عزتی در «ماجرای نیمروز» یکی از نقش‌های اصلی به نام صادق، را برعهده دارد.

لاتاری

لاتاری فیلمی ایرانی در ژانر درام عاشقانه است که سال۱۳۹۶ منتشر شد. این فیلم در زمان اکرانش بیش از ۱۴میلیارد تومان فروخت و هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد. عزتی با وجود نقشی کوتاه در این فیلم، بار دیگر موفق شد همکاری موفقیت آمیزی با مهدویان در کارنامه هنری اش ثبت کند.

زخم کاری

«زخم کاری» که فصل اول آن بر پایه رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد ساخته شده، با نیم نگاهی به نمایشنامه هملت ویلیام شکسپیر نوشته شده است. جواد عزتی برای بازی در این سریال در بیست ویکمین جشن حافظ جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->